.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فشار برای برکناری رئیس جمهوری دیگر

 شمال نیوز: در پی افزایش خشونت های قومی در جمهوری آفریقای مرکزی، میشل جوتودیا، رهبر فعلی آن کشور تحت فشار قرار گرفته تا از مقام خود استعفا دهد.

  او در پایان دادن خشونت ها بین میلیشیاهای مسیحی و مسلمان در آن کشور ناموفق بوده است اما مقامات دولتی جمهوری آفریقای مرکزی گفته‌اند که او استعفا نخواهد داد.

میشل جوتودیا، که رئیس دولت انتقالی جمهوری آفریقای مرکزی است، امروز (پنجشنبه ۸ ژانویه) برای شرکت در یک کنفرانس منطقه‌ای به کشور همسایه، چاد سفر کرده است.

او در مارس سال گذشته و پس از یک کودتا به عنوان اولین رئیس جمهور موقت از اقلیت مسلمان جمهوری آفریقای مرکزی به قدرت رسید.

به گزارش بی بی سی فارسی(BBC Persian)، فرانسوا بوزیزه، از اکثریت مسیحی جمهوری آفریقای مرکزی، که پیش از او رئیس جمهور بود، از کشور گریخت و جمهوری آفریقای مرکزی از آن زمان دچار بحران بوده است.

سازمان ملل از احتمال بروز یک "فاجعه انسانی" در آن کشور اظهار نگرانی کرده است.

هر چند که آقای جوتودیا، میلیشیاهای مسلمان را خلع سلاح کرده است، او عملا قادر به کنترل آنها نیست و گروه های مسلح مسیحی اینک برای انتقام‌گیری حمله به مسلمانان را در جمهوری آفریقای مرکزی آغاز کرده‌اند.

تنها در ماه گذشته بیش از ١٠٠٠ نفر در اثر خشونت های قومی جان خود را از دست داده‌اند و اکنون بیش از یک میلیون نفر در کشور خود آواره هستند.

حدود یکصد هزار نفر به منطقه حاشیه فرودگاه بنگویی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی پناه آورده‌اند.

فرانسه ١٦٠٠ سرباز به بنگویی فرستاده و اتحادیه آفریقا نیز ٤٠٠٠ سرباز برای تلاش برای کنترل خشونت ها در آن کشور مستقر کرده است.

سازمان ملل می‌گوید که نیمی از جمعیت بنگویی آواره شده اند و بیش از دو میلیون نفر در آن کشور به کمک های فوری بین‌المللی نیاز دارند. /250جام نیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.